daliaaugman1@gmail.com

מייל ליצירת קשר

077-8038448

077-8038448

דוא"ל:
daliaaugman1@gmail.com

מי הוא הקואצ'ר שלך?

עצרת רגע? משבר? צומת דרכים? שינוי קריירה? קשיים? – מי יתן לך כלים לצאת מחוזק מהמצב?

לעמוד לפני החלטה גורלית בידי מי להפקיד את התמיכה, הליווי, והאימון שלך –  בעצמה החלטה קשה. הנה אני כאן לעזור קצת.

מי הקואצ'ר המתאים לעזור לך?

אז הכי חשוב להתחיל במי לא:

לא זה שעלול להזיק – כפי שתיארתי במאמר "קואצ'ר / קואצ'רית – למה לפנות לאימון" שנמצא באתר שלי,.קואצ'ר אינו פסיכולוג ואינו פסיכיאטר, אבל קואצ'ר אמור לאבחן מתי המועמד זקוק לטיפול אצל פסיכולוג ולא לאימון ולהיות מספיק הוגן להגיד זאת. אחרת המתאמן עלול להינזק מאד.

זה היה כבר לפני מספר שנים. אני נותנת הדרכה למאמנת צעירה שלצורך העניין נקרא לה רותם. היא קיבלה לקוחה שנראית לה קשה אך להרגשתה היא מצליחה  לקדם את הלקוחה והלקוחה לא הפסיקה לשבח אותה כבר בפגישות הראשונות. רותם מאד נרגשת מההצלחה הראשונה ומתארת בעיקר כמה היא שמחה. רותם הצעירה מלאת גאווה כמובן, אלא שבמפגש החמישי הכל מתנפץ והמתאמנת פורצת בבכי, בצעקות ובאמירות קשות כלפי רותם על כך שרותם אינה קשובה לה, לא מבינה אותה ומקשה עליה. רותם מבוהלת וחסרת אונים.  היא מתקשרת אלי ומבקשת להקדים את שיחת ההדרכה. בשיחות איתי ובחקירה לאחור הסתבר שרותם לא ראתה את הסימנים הרבים לחשד להפרעת האישיות של המתאמנת ולא ידעה להפנותה לטיפול פסיכיאטרי. גם המתאמנת ניזוקה וגם רותם איבדה את הבטחון המקצועי שלה.

כך שאחד הדברים החשובים הוא למצוא מאמן שידע לאבחן האם אתם אכן מתאימים לאימון משותף  ולא יקבל אתכם בכל מקרה.

לא זו שאינכם מרגישים נוח איתה – אימון הוא קשר עמוק ומלא אמון בין המאמנת למתאמן כל הפרעה בתקשורת עלולה להכשיל את האימון ולהזיק לו. לכן לכימיה עם המאמנת יש חשיבות רבה.

לא מי שמתיימר לאמן אך חסר הכשרה מתאימה.

אז בעצמם מי הקואצ'רים שכן מתאימים לך?

המקצוענים

תמיד אבל תמיד למצוא קואצ'ר בעל הסמכה. רצוי הסמכה שמאושרת ע"י אחד מארגוני האימון.

בעלי הנסיון

תמיד עדיף קאוצ'רים עם נסיון רב, אבל בהחלט ניתן לעבור אימון עם קואצ'ר מתחיל בדברים קטנים ופשוטים. במקרה כזה אפשר גם להפחית עלויות וגם לתת הזדמנות לקואצ'רים צעירים להתקדם ולהצליח.

אם המשבר הוא עמוק יותר, הקושי מורכב יותר, הדילמות האישיות, הזוגיות, העסקיות, התעסוקתיות או של הקריירה  מורכבות , עדיף להגיע למאמנת עם ניסיון רב גם אם העלות גבוהה יותר.

וגם אז בדקו עליה ככל הניתן: קראו עליה, שאלו אותה להמלצות, דברו איתה!

אלה שיודעים ומוכנים גם לזום וגם פגישות פנים אל פנים.

ההחלטה לגבי אמצעי התקשורת באימון  היא שלך, כשהיא לוקחת בחשבון את הניסיון של הקואצר בעבודה בזום. אם אינכם בטוחים. בקשו פגישת ניסיון.

בעלי השכלה גבוהה ובגרות נפשית

קואצ'ר עם השכלה אקדמאית ומבוגר יותר בדרך כלל יהיה בעל בגרות נפשית ורגשית גבוהה יותר ויכולות טובות יותר לאימון.

מחקרים מראים  שהמאמנים הגדולים בעולם עושים זאת כקריירה שני , והם בעלי ניסיון חיים עשיר וידע רב ומגוון.

קואצ'רית שמכירה גישות ושיטות שונות יכולה להתאים לך את מה שבאמת נכון.

מי שילך איתך במסלול משמעותי.

מאמצי שינוי מכל סוג דורשים זמן ואנרגיה. השמן ליצירת הרגל חדש יכול להיות בין  18 עד 254 ימים. בניית מיומנויות, ניהול מערכות יחסים ושינוי קריירה דורשים מחויבויות גדולות עוד יותר, עם עצירות והתחלות רבות.

חלק גדול מתפקיד המאמן הוא לגרום לאנשים להתקדם בכיוון הנכון – להתנסות בהתנהגויות חדשות, לבחון טקטיקות שונות, ולאחר מכן לתרגל ולשכלל את אלו שמתגלות כיעילות ביותר. מכאן חשוב שהמאמן שמלווה אותכם יהיה נעים, מבין, סבלני וסובלני ויחד עם זאת גם משימתי ומכוון מטרה.

ועכשיו קצת אליך

  • למרות שגם על הקואצ'רית לבחון את ההתאמה, בסופו של דבר האחריות לבחירה הנכונה היא שלך.
  • כדאי לשאול את עצמך: כמה אני באמת רוצה? כמה מוטיבציה יש לי? כמה אסכים להשקיע כדי להשיג את המטרה?

אז אם יש לך באמת מוכנות ורצון להשקיע לפתרון הקושי – חשוב  כבר היום לעשות את הפעולות הנדרשות למציאת הקואצ'רית המתאימה לך ולפנות אליה עוד היום. ככל שהדברים יידחו כך הם לא ייעשו.

בהצלחה רבה.

בעולם המקצועי שבו אנו חיים, תחום ייעוץ הקריירה הוא מאוד חשוב: האם אתם בטוחים שאתם פונים לכיוון הנכון בקריירה שלכם? בדיוק כפי שקואצ'ר טוב יידע לתת לך מענה מתאים לצרכיך, כך גם ייעוץ קריירה יעזור לכם לכוון את דרככם המקצועית.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter

צור קשר

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

מאמרים נוספים

מי הוא הקואצ'ר שלך?

עצרת רגע? משבר? צומת דרכים? שינוי קריירה? קשיים? – מי יתן לך כלים לצאת מחוזק מהמצב? לעמוד לפני החלטה גורלית בידי מי להפקיד את התמיכה,

קרא עוד »

צור קשר