טיפול זוגי לאימון הזוגיות

צור קשר

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

יועצת זוגית – מהו אימון לזוגיות טובה יותר ולמה הוא חשוב

זוגיות טובה ובריאה מתחילה ביצירת בסיס יציב של מחויבות, אינטימיות ומשיכה , אך צריך לזכור שאת הזוגיות צריך לתחזק ולא לקבל אותה כמובנת מאליה. אם בני זוג לא רוצים להגיע לקצוות ביחסים, עליהם לעצור מעת לעת ולבדוק אם התעורר קושי כלשהו, גם אם הוא קטן, לטפל בו ולהתגבר עליו לפני שהוא הופך לבעיה גדולה יותר. זוגיות היא מחויבות לתחזוקה קבועה הכוללת, בין היתר, התבוננות על עצמי, על בן הזוג ועל המרחב שנוצר ביניהם.
המרחב הזוגי הוא למעשה המקום המדומה, שנוצר בין שני בני אדם הנמצאים בקשר זוגי, ובו נמצאים: הסכמים לא כתובים ולא תמיד מודעים, תחושות, רגשות, הצלחות וקשיים, שינויים והרגלים. במרחב זה  מתרחשים תהליכים גלויים וסמויים המשפיעים על הזוגיות ועל  בני הזוג כפרטים. האחריות על טיפוח המרחב הזוגי כמו גם על הערנות למצבים "חריגים" היא על בני הזוג והם נדרשים להיות מסורים לנושא ולקיים תקשורת מקרבת וטובה. בדרך כלל תקשורת טובה היא המפתח לפתרון הקשיים ולהתפתחות הזוגיות.  

"הגיע אליי כיועצת זוגית גבר שהיה בזוגיות 35 שנה לטיפול זוגי. הוא ואשתו חיתנו את בתם הצעירה וחודש לאחר החגיגה המרגשת, הודיעה האישה שהיא מרגישה שאין תקשורת ועזבה את הבית. הוא תיאר תחושות קשות, אמר שהעזיבה של אשתו "נפלה עליו" ו"לא יודע מה קרה". הגבר באמת לא  היה ער לסימנים בדרך. לא הייתה הסתכלות על האחר ועל המרחב הזוגי, היו פערי תקשורת גדולים, לא היה כל שיח בין השניים. רק כשיש ערנות ועשיה למען הלימה בין צרכים, רצונות, התפתחות והכלה,  הזוגיות יכולה לצמוח ולהיות טובה ומיטיבה".

בתהליך אצל יועצת זוגית עולה פעמים רבות שמרחב זוגי טעון, לא מאפשר התפתחות וקידום והעצירה מולידה תסכול. המרחב הזוגי הוא דינמי ופועלים בו כוחות שונים, לפעמים מנוגדים, חלקם חודרים אליו מבחוץ: הורים, עבודה, חברים נכדים וכו' (בהתאם לגיל ולשלב הזוגיות). כדי לשמור עליו כמקום מאפשר, צריכים להיות מודעים לכל אלו וליצור איזון נכון. היועצת הזוגית בודקת איתכם  איזה שיח מתנהל במרחב הזה, מה אבד בדרך, מה נשכח, לאן נעלמה האינטימיות, האם הזוג מכניס למרחב כעסים ורגשות שאינם חלק ממנו.  וכך ניתן למצוא את הנקודות הניתנות לתיקון ולשיפור כדי להחזיר לזוגיות את החדווה, התשוקה  והביחד.  התהליך נבנה ומותאם לצרכי הזוג והוא כולל אבחון הקושי, עבודה על תקשורת, על יצירת אינטימיות, אמפטיה ומשימות לאימון.

היעוץ הזוגי שלי מתאים לזוגות שמעוניינים לשפר את המרחב הזוגי שלהם , כאלה שרוצים   לצאת מקונפליקט ומהתדרדרות הקשר, ולפתח תקשורת ויחסים טובים ונכונים יותר, וגם לזוגות שצריכים אימון וליווי בתהליכי גירושין. צריך לזכור שגם אם בתחילת הזוגיות הכל ורוד, ככל שעובר הזמן זווית המבט של כל אחד מבני הזוג משתנה, החסרונות מקבלים עוצמה גדולה יותר, יש תחרות ורואים יותר את חצי הכוס הריקה. הבשורה הטובה היא שיש מה לעשות כדי למנוע מהמצב להתדרדר. לשם כך מומלץ להגיע יועצת זוגית הרבה לפני שהמרחב הזוגי יצא מאיזון. לקבל עצות מהסביבה זה לא מספיק. כדי למטב את התהליך ולהצליח בו דרושה עבודה מעמיקה, ביחד ולחוד. גם אם בסופו של דבר יחליט הזוג להיפרד, זה יקרה עם פחות משקעים ומתוך הבנה והכלה אחד של השנייה.

קואצ'ר יוכל לצייד את הזוג בכלים שיסייעו להם לחזור להיות בתקשורת, להבין את הצד השני ולהעמיק את האינטימיות, בצורה שתאפשר לשני הצדדים להרגיש את הגנה, תמיכה וקרבה ביניהם.