סדנאות לחברות וארגונים

צור קשר

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

סדנאות לחברות וארגונים​ על ידי קואצ'רית

הייתי סטודנטית צעירה כשעבדתי בחברת אלישרא מערכות בע"מ, סטודנטית סקרנית ותחום לימודיי היה רחוק כמזרח ממערב מהתחומים בהם עסקה אלישרא. אלישרא, למרות היותה חברה צעירה,  מנתה אז כבר כ-1000 עובדים והיו לה אגף  משאבי אנוש ומחלקת הדרכה. מהרבה זיכרונות שעברו מאז עזבתי את החברה (כבר למעלה מ-20 שנה) נשארו לא מעט הכרוכים בדברים שלמדתי בסדנאות שהציעה אלישרא לעובדים: מה ההבדל בין  מנהל למנהל שהוא גם מנהיג, איך לנהל זמן, איך לשפר תהליכים, איך ליצור עבודת צוות טובה ועוד ועוד.

מאז עשיתי עוד שני תארים, למדתי קורסים רבים ולימודי תעודה, אבל התרגילים והחוויות הזכורים לי מהסדנאות החדירו בי את ההבנות לשאלות שעלו בהן והן חקוקות בי היטב והיו היסודות עליהם נבנה הידע הנוסף שלי.

מה הופך סדנאות לחברות לכל כך חשובות ומשפיעות על הפרטים בארגון ועל הארגון כולו?

  • תהליכי למידה, רכישת כלים ומיומנויות, החוויה הנצרבת בתודעה, משפרים את תהליכי העבודה והמוצר/שירות בהם עוסק העובד המשתתף בסדנה ומהווים את המפתח למצויינות.
  • תהליך הסדנה מאפשר להעמיד מראה לחוזקות ולאתגרים שעומדים בפני הצוות והארגון.
  • חוויית הסדנה המועברת בצורה יצירתית גורמת לפרטים המשתתפים להפנים את הנלמד ולדעת ליישמו.
  • הסדנאות מפתחות מוטיבציה, חשיבה יצירתית ושיתוף פעולה.
  • הארגון מאפשר, למידה, התפתחות וצמיחה של העובדים ובכך התפתחות וצמיחה שלו.
  • הסדנאות נותנות כלים ניהוליים למנהלים בארגון ומאפשרות להכין צוות ניהולי ממשיך.
  • הסדנאות נוגעות בהיבטים שבדרך כלל אינם מקבלים תשומת לב ביומיום הארגוני, למרות שידועים כמשפיעים על הצלחת הארגון כגון: ניהול זמן, עבודת צוות, תקשורת בארגון, תקשורת עם לקוחות, חשיבה יצירתית לפתוח מוצרים חדשים ושיפור מוצרים/שירותים קיימים, יעוד, ערכים ותרבות ארגונית.
  • מעורבות גבוהה יותר של העובדים הנוצרת כתוצאה מתחושת האיכפתיות על שההנהלה מעוניינת בקידומם והתפתחותם.

מנחים טובים יבחנו את הצרכים של הארגון, המשתתפים, תפקדים, תחומי עיסוק וכדומה ויתאימו לכל אלה את המתודות ותוכן הסדנאות: התיאוריות, המודלים והכלים הקונקרטיים.

סדנאות לארגונים מתקיימות בדרך כלל, בין מפגש אחד בנושא לבין מספר מפגשים בנושא אחד קריטי או מספר מפגשים בנושאים שונים לפי צרכי הארגון.

ועוד קצת על חשיבות הסדנאות בארגונים קטנים (עד 100 עובדים): כיוון שידוע שניהול נכון של משאבי האנוש וכוח האדם בארגון עושה פעמים רבות את ההבדל ה-“קטן” בין הצלחה עסקית ובין כישלון עיסקי, ארגונים גדולים משקיעים בדרך כלל משאבים גדולים בפיתוח ההון האנושי. בארגונים גדולים ומפותחים, קיימים בדרך כלל אגפי/מחלקות משאבי אנוש והרבה פעמים גם מחלקות הדרכה שתפקידם לדאוג ללמידה הארגונית ולבניית תוכנית הדרכה שבה גם סדנאות העונות לצרכי הארגון. בארגונים קטנים, שאינם מרשים לעצמם איש הדרכה האחראי על התחום, נדרש מהמנהלים בדרגים השונים ליזום ולמצוא את ההדרכות, הרצאות, קורסים וסדנאות אותם צריך הארגון כדי לצמוח ולהצליח. מנהלים בארגונים קטנים עוסקים בדברים רבים מעבר לניהול הארגון בשל הרצון לחסוך במשאבים ולכן קורה שפיתוח ההון האנושי נדחה למועד מאוחר יותר.

אנחנו בונים סדנאות תפורות לארגון בתחומי המיומנויות הרכות: תקשורת, ניהול זמן, עבודת צוות, השפעה, מנהיגות, יצירתיות, חזון וערכים, יחסי ארגון סביבה.

לסיכום, כדאי לכם להיעזר בשירותים של קואצ'ר שהתמחה בתחום, כך תוכלו לתרום לארגון שלכם. 

כדי לעזור לארגון שלכם להצליח, מוזמנים לפנות דרך האתר.