אימון וליווי בתהליכי גירושין

צור קשר

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

ליווי תהליכי גירושין

למרות שיכור הגירושין הגדול, למרות שהם כבר אינם נתפסים כחריג, הרי עבור רבים מאלו שחווים אותם, הם משבר גדול. גם אם ניתן לצמוח מהם, הידיעה שמפרקים את מה שבנינו, פינטזנו, ציפינו, קיווינו ורצינו, מלווה תחושות של כאב, כעס, צער, עצב, תסכול, שחרור, פחד, בדידות, דאגה, ועוד ועוד תערובות של רגשות. למעשה מדובר בתהליך פרידה ואבל.

כל מי שחווה תהליך כזה בעצמו או היה קרוב לאדם שחווה גירושין מבין את העוצמות הרגשיות הכרוכות בתהליך.

לעתים בתוך סבך הבירוקרטיה, הסבך המשפטי, ההחלטות הכלכליות, ההחלטות על משמורת הילדים ועוד, מפנים עורף לדברים האחרים שכל כך חשובים כדי לצאת בריאים, חזקים ומאפשרים צמיחה אחרי הגירושין.

ליווי רגשי, ברור הערכים שיעזרו בהחלטות המתקבלות, חיזוק הבטחון העצמי, האפשרות לעכל את הפרידה בצורה טובה ולחשוב על הדרך לעצב ולבנות עתיד טוב יותר הם חלק חשוב בתהליך.

מי שעובר את הגירושין עם ליווי בצורה טובה עשוי לגלות שהוא יכול לחזק את בטחונו להפוך את חייו למאושרים יותר וגם לתמוך ולחזק את ילדיו להיות שמחים ומאושרים.

רבים בוחרים להיות מלווים ע"י יועצת זוגית מקצועית, שיכולה לעזור ולהעניק כלים ותמיכה במעבר המאתגר לחיים החדשים. מול זה, יש כאלו שימצאו תמיכה וכלים בסדנאות להעצמה אישית, שמסייעות לקבל פרספקטיבה מחודשת ומעצימה, ועוזרות לאנשים להתחיל את פרק חייהם החדש בכוחות מחודשות ובחיבור לעצמם.

י. התחתן עם בת זוגו לפני כשנה אחרי כ-8 שנות חברות. היא הייתה חברתו זוגתו האהובה הראשונה והיחידה. מספר חודשים אחרי החתונה הרגיש י. ריחוק מיני מצד זוגתו. בתחילה חשב שזה נובע מלחץ החתונה  אך אט אט המרחק הפיזי הלך וגדל ואיתו התחושות הקשות. עד שלאחר שלושה חודשים נוספים, סיפרה לו אשתו בי היא מרגישה שהיא נמשכת לנשים. אמנם לא בגדה בו אך מבקשת זמן לחשוב על עתידה היא ועתידם המשותף. ההפתעה הכתה את י. בהלם.  הוא הוצף בתחושות קשות: כעס, עצב, צער, האשמה עצמית שלא הצליח לראות כל סימן, בושה ועוד ועוד. אחרי כחודש הוא פנה אלי לבקש עזרה. לטענתו עדיין אוהב את זוגתו וחושב אולי להמשיך למרות הכל את הנישואין. בררנו ביחד האם י. יהיה מאושר ומוכן להמשיך לחיות עם בת זוג בתנאים שנוצרו. יחד ניסינו להבין האם באמת רוצה וכמה זמן מוכן לחכות לברור שתעשה זוגתו עם עצמה, בררנו מה גרם לו לאבד את הבטחון, להאשים את עצמו ולהתבייש. בטחונו בעצמו, בערכים שלו, בדרך שהוא רוצה לחיות את חייו עלתה. י. התחיל לגבש את דרכו ורצונותיו בהמשך חייו. י. הגיע למסקנה שרוצה להתגרש ולהתחיל זוגיות חדשה שלמה יותר מבחינתו. עד לאותו רגע הכל היה נסתר, כעת היה צריך את האומץ להתחיל לספר לסביבה על הגירושין. להחליט על הדרך להציג את כל זה מבלי לפגוע בזוגתו ולצאת לדרך חדשה. ליוויתי אותו בכל התהליך עד אחרי הגט ותחילת הדרך ביציאה להיכרויות, בילויים עם סביבה חדשה וקשרים חדשים.